.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون سیاسی استانداری مازندران؛
تاکید بر نامگذاری اماکن عمومی بنام علما و سرداران
از کلیه مدیران استانی و شهرستانی انتظار می رود تا مسئولین ذیربط را به نظارت بیشتر و محتوایی تر در انتخاب اسامی متجانس با فرهنگ و تاریخ مازندران برای اماکن عمومی شهر مجاب نموده و علاوه بر آن در راستای هم شان سازی نمادها و تندیس ها و طراحی این اماکن عمومی با اسامی ماخوذه نیز اقدام گردد...
تاکید بر نامگذاری اماکن عمومی بنام علما و سرداران

اسامی متجانس با فرهنگ بومی، برای اماکن عمومی مازندران انتخاب شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار طی نامه ای به مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها خواستار استفاده اسامی مشاهیر تاریخی و فرهنگی، چهره های برجسته معنوی و شهدای عزیز شهرها و روستاهای مازندران در اماکن عمومی گردید.

در این نامه آمده است:

نظر به اینکه مازندران بلحاظ کثرت و کیفیت برخورداری از مشاهیر تاریخی، فرهنگی و علمی یک استثناء و سرآمد غالب استانهاست و از سوی دیگر احیای سرمایه های ارزشی، وظیفه همه کسانی است که مسئولیت های جامعه به آنها واگذار شده و امانتدار مردم اند، موکداً تاکید می کنم که مدیران محترم بایستی با ارائه راهکارهای عملی، تمهیدات لازم را در راستای جریان بخشی مجدد به فرهنگهای حسنه ای که بخاطر غفلت های مدیریتی و اجتماعی راکد مانده و از فرایند انتقال به نسل امروز خارج شده اند، فراهم آورند.

فی المثل برجسته ترین چهره های مذهبی – تاریخی کشورمان مازندرانی اند و بسیار حیف است که مازندران از برجستگی بزرگوارانی همچون شیخ فضل الله نوری، ابن شهرآشوب ساروی، علامه سعیدالعلماء، اشرفی مازندرانی، آیت الله العظمی کوهستانی، آیت الله العظمی میرزاهاشم آملی، آیت الله لائینی، آیت الله روحانی، شهید هاشمی نژاد، آیات عظام حسن زاده آملی و جوادی آملی و ....در عرصه مشاهیر دینی و نیز از اسامی تابناکی چون سرداران شهید طوسی، بصیر، ابوعمار، علمدار، مهرزادی، نوبخت، نوری، بهرامی، عبوری ها، نجاریان ها، فتح اللهی ها، سجودی، بردبار، زندی، خیریان، خلعتبری، کشوری، شیرودی، فغانی و... در عرصه دفاع مقدس، حداقل در نامگذاری خیابانها، میادین، پارکها و سایر اماکن عمومی بهره نگیرد!

بسیار جای تاسف است که در گذر از برخی شهرها و روستاهای مازندران، نه تنها اسامی این مشاهیر و شهدا دیده نمی شوند، بلکه غالباً با نام های نامانوسی مواجه ایم که سنخیت چندانی با تاریخ و فرهنگ و افتخارات مازندران نداشته و گاهی هم در فرایند ارائه مصادیق جنگ نرم، این نوع مشاهیرگریزی متاثر از رنسانس فرهنگی غرب و علیه ارزش های ما تلقی می شوند!

بنابراین از کلیه مدیران استانی و شهرستانی انتظار می رود تا ضمن ایجاد اتاق فکرهای مناسب و استفاده از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، تلاش های لازم را جهت عملیاتی کردن این ابلاغیه بعمل آورده و عجالتاً با حضور فعال در جلسات کمیته نامگذاری سازمان تحت امر، مسئولین ذیربط را به نظارت بیشتر و محتوایی تر در انتخاب اسامی متجانس با فرهنگ و تاریخ مازندران برای اماکن عمومی شهر مجاب نموده و علاوه بر آن در راستای هم شان سازی نمادها و تندیس ها و طراحی این اماکن عمومی با اسامی ماخوذه نیز اقدام گردد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرشاد راعی 29 خرداد 1390
من نمیدانم مگر آمل کم دانشمند، عالم و شهید دارد که نام علما و دانشمندان دیگر استان ها را بر خیابان های این شهر میگذارند؟
این شهر به شهر هزار شهید هزارسنگر معروف هست.. این شهر به دارالعلمای ایران معروف هست، جای تعجب است که میبینیم نام آیت الله طالقانی، مدرس و یا آیت الله کاشانی بر خیابان های این شهر قرار دارد....
مثلا چه میشود نام یکی از بلوارها حاسب طبری آملی باشد و یا ابن جریر طبری و یا میرزا هاشم آملی لاریجانی، داعی الاسلام، آیت الله تقی آملی و یا اگر بخواهیم نام شهیدان و سرداران را بگذاریم، خلبان شهید نمز سردار قاسمی و یا سردار رمضانعلی عبدی و یا در بحث اسطوره ها همانطور که در شاهنامه آمده آرش کمانگیر که از فراز قله با شکوه دماوند(نشون مازندرون) حماسه آفرید و هنوز مردم رینه آمل آیین بزرگداشت آرش کمانگیر در تیرماه سیزده شو را اجرا میکند. بیاییم تا مفاخر استان را نشان بدهیم تا اگر مسافری می آید بداند که مازندران فقط تفریحی نیست، بلکه علمی و فرهنگی هم هست
مستشرق 30 خرداد 1390
بسمه تعالی
با توجه به انتخاب دین مبین اسلام که دین عشق است و شهادت ، هر کسی دین اسلام ناب پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وآله را پذیرفته دست بیعت با انسانیت ( عشق و شهادت ) داده که به مصداق والعصر ان انسان لفی خصر ( که همه انسانها در حال خسران و ضرر هستند) . با توجه به شعاری؟ بیعت کردند. نه قلبی! اینگونه نباید باشد. و به مصداق عشق و شهادت (شهدای) ما هستند که ما بدهکار آنان هستیم . دستور این برادر عظیم الشان کمتر کاری است که به عهده ما راهپویان عشق و شهادت در این راه است. انشاالله به درستی اجرا شود. و من الله توفیق@
هم سنگر 30 خرداد 1390
با سلام خدمت جناب آقای هادی ابراهیمی
شما در هر عرصه ای موفق بوده اید امیدوارم همیشه سالم و پیروز باشید
خدا را شکر که حداقل یه نفر به فکر این مسئله افتاده است که چرا نامهای خیابانهای شهر ساری و کوچه های آن با اینکه ما این همه سردار شهید داریم . چرا به نامهای آنها مزین نیست چرا خاطرات آنها کم رنگ شده است . مگر ما عبوریها ندادیم مگر مستشرقها ندادیم مگر علمدار . مسکار . دوامی . زادسر و هزاران هزار دیگر دوستان ما که در زمان هشت سال دفاع مقدس در کنار ما بودند را ندادیم چرا نام انها که استوره زندگی ما هستند را بر سر خیابانها و کوچه های مان نگذاریم .
بیائید قدر دوستان شهید خود را بدانیم و اینگونه به یادشان باشیم
باز هم از آقای هادی ابراهیمی سپاسگذاریم
به یاد حاج حمید مسکار
همیشه بر لبانش بود لبخند
بهاران و خزانش بود لبخند
و حتی عکس او روی مزارش
صفای آشیانش بود لبخند
نا شناس 1 تير 1390
حرکت بسیارتحسین برانگیزمیباشد.
بهتراست دراین حرکت هم بهره برداریهای سیاسی وجناحی نگردد.دربعضی از شهرستانها(خصوصادرحوزه شرق)نسبت به مقام برخی علمابیتوجهی میگردد.
نا شناس 1 تير 1390
آقاي محترم چرا فقط نظرهاي موافق رو براي اين آقا تاييد مي کني.
مهندس عمران 1 تير 1390
متاسفانه بسیاری از خیابانها ومعابر شهرهای استان بقدری دور از حداقل استاندارهاوزشت هستند که شانیت نامگذاری این بزرگواران را ندارند.امیدوارم زیارت دست جمعی شهرداران استان از ترکیه انها به خودشان بیاورد که حقوق شهروندان مازندران را ازحیث شهرسازی نا دیده گرفته اند.در استانی که ادعای گردشگری دارد بسیاری از خیابانهای پرتردد پیاده رو ندارند.یک پارک مناسب نداریم پارکینگ نداریم......متاسفانه همانگونه که در تصویر خبرمی بینید اقای ابراهیمی فقط مشق می نویسداز عمل خبری نیست.
نا شناس 2 تير 1390
آقای ابراهیمی...نام خیابان قارن را چند سال پیش گذاشتند آیت الله کاشانی..یادت هست؟؟
به نظر تو چند نفر می دانند خیابان آیت الله کاشانی در ساری کجاست...!!
بعضی کارها با زر و زورو بخشنامه می شود ولی خیلی های دیگر نمی شود....آب در هاون نکوبید............
راستی قارن و مازیار مشاهیر نیستند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
عبداله ساروی 3 تير 1390
العلماء باقون ان الدهر
سلام جناب هادی عزیز
قدم خیری است که سنگ بنایش را گذاشته ای. انشالله عملی شود.
خدا میداند که وجود علما ی حی و به رحمت ایزدی پیوسته این استان موجب رحمت مضاعف حق متعال به این استان است. پس بیا و به خاطر باقیات و صالحات خودت و پدر و مادرت هم شده این حرکت را اجرایی بفرما و ترجیحا در این نامگذاری از حضرت ابوالفضائل حسن زاده آملی روحی فداء و علامه مرحوم کوهستانی رحمت اله علیه شروع بفرما.
انا لانظیع اجر من احسن عملا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.